Julemarked 2023

Julemarkedet for dette skoleåret skal holdes 25. og 26. november 2023.

Åpningstider:

Lørdag 11:00 – 16:00

Søndag 12:00 – 15:00

Steinerskolens og Steinerbarnehagens Julemarked er en mangeårig tradisjon, og et av de store høydepunktene i skoleåret, som finner sted årlig den siste helgen før advent.

Dette er et to dagers arrangement som byr på god gammeldags markedsstemning, med trivelige salgsboder der man finner mange slags håndverksprodukter. Det er aktiviteter gjennom hele dagene både inne og ute, matservering, musikk, teater og lotteri.

Det er foreldre som har hovedansvaret, med hjelp fra lærere og elever. De står for atmosfære, aktiviteter og de velsmakende og fine salgsvarene. Julemarkedet er en stor fellesdugnad som går gjennom hele året, men med hovedvekt på høsten. Intensjonen er å gjøre skolen kjent utover den indre kretsen, vise hva skolen står for, få inn penger til ulike formål og sist, men ikke minst, er det en god anledning til samarbeid, der hver og en er med på å ta et tak for skolen vår. Der møter foreldrene hverandre og skaper noe flott sammen i forberedelsen og på selve markedsdagen. Dette bidrar til ungenes trivsel på skolen og i barnehagen.

Skolen og barnehagen bidrar med forestillinger, elevarbeid og tilrettelegging i dagene før selve markedet.

Julemarkedet er en sosial arena og en begivenhet der regionens innbyggere blir invitert til fest.

Maten og godsakene er i stor grad økologiske, håndarbeidene er utført i naturmaterialer og det selges flere unike ting som man vanligvis ikke finner på andre julemarkeder.