Helsesykepleier

Har du bekymringer rundt ditt barns helse, trivsel eller utvikling, er du velkommen til å ta kontakt med Lisa Bøe Lauvvik som er ansatt som helsesykepleier.

Kontortid

Tirsdager (frem til lunsj), onsdager og torsdager. Noen uker er helsesykepleier ikke tilgjengelig, på grunn av studier.

E-post: Lisa Bøe Lauvvik

Helsesykepleier Lisa er borte flere uker på grunn av studier (praksis). Hun er tilbake på jobb etter påske. I ukene 4-13 vil det derfor ikke være helsesykepleier tilgjengelig på skolen. Dersom det er noe spesielt, som haster, kan leder for skolehelsetjenesten kontaktes; Margretha Kjølvik Berge kan nås på 51 91 26 77 eller på margretha.kjolvik.berge@stavanger.kommune.no

Send gjerne forespørsler per e-post, men unngå sensitiv informasjon.

Det vil bli satt av dager til vaksinering og gitt tilbud om undervisning som ligger i skolehelsetjenestens standardprogram.

Skolehelsetjenesten har som oppgave å drive helsefremmende og forebyggende arbeid i skolen. Ved sykdom kontaktes fastlege.

De som arbeider i skolehelsetjenesten har taushetsplikt.

Helsesykepleier er tilgjengelig på www.helsenorge.no. Dette er en trygg kanal for å sende informasjon til helsesykepleier. Det meste av informasjon og innkallinger fra skolehelsetjenesten vil skje via Helsenorge.

• Gå inn på Helsenorge.no og gjør dere digitalt aktive på vegne av barna.
  • Finn dine barns timeavtaler, hvilket barn som har timen, få oversikt over vaksiner og send meldinger gjennom Helsenorge hvis du lurer på noe. Du finner skolehelsetjenesten under barnas helsekontakter.